Saturday, October 2, 2010

idop ibarat roda

lme aku x mnulis~.. knape? sbb aku mnulis dgn perasaan :)

dan iye.. smlm hati aku disentuh lagi

jari bertaut... air jernih meniti ditubir mata

maaf dipohon.. restu dipinta

batu yg keras didlm hati ini bagai debu disapa bayu
situasi diatas ckup tepat utk mnggambarkn hati aku bbrape tahun lps

time tu aku nk amek SPM.. dgn rase keinsafan dan rendah diri

maaf ku pohon dri para guru2 yg tidak pernah jemu mndidik ku

dan hasil ilmu itu la aku disini.. mneruskan hasil didikan itu

dan kini aku seorg guru.. sperti mreke jua..mndidik anak bngsa

dri kami la lahirnya doktor, peguam dan para2 ilmiah masa depan

hati aku ckup tersentuh dan air mata tidak lagi dpt dibendung, bila sang ibu berkata

" terima kasih krna ambik tanggungjwb sya mndidik ank sy neh..halal kn sgale ilmu
yg diajar ye cikgu"

darah yg mngalir ketika itu bgai mmbawa sama rasa bngga gelaran pndidik itu

"betapa luhurnya pkerjaan ku ini".. bisik hati ini..

dengan rendah hati.. dan iringan doa aku turuti

"ye kak.. sy halal kn segalanya.. sama2 kite doakn kejayaan dier kak"

dan hati ini berbisik

suatu hari nnti.. prkataan ini juga akn ku ungkapkan pd pndidik waris ku

sparuh tnggungjwb ku akn ku kongsi bersme para pnddik waris2 ku

ddikan yg akn mnjdi bekalan waris2 ku itu

*
*
*
*
*
*
*
*
*

roda yg sering berputar mmbuat kn kite trus idup dgn iktibar dan pngajaran.. trima kasih dunia atas segala ajaran yg tidak ternilai ini.. alam itu guru :) alhamdulillah~

No comments:

Post a Comment

Large Rainbow Pointer