Tuesday, November 29, 2011

windu laaa (~_~")


*
*
*
*
*
*
*

HEY LOVE! I really MISS U so very much! much! much!

*
*
*
*
*
*
*



p/s : ttbe rndu mlampao plak.. ihik.. gedik skit :p

terBODOH jugak eiii


mase time skola dulu.. ustazah pnah kate
" llaki neh secara fitrahnye.. mmg dier jauh cerdiknye dari pempuan.. cbe kamu tgk.. klao llaki xblaja kuat2.. tp klao concentrate dlm class.. bley je dier cemerlang.. tp pmpuan.. kne struggle skit utk dpt cemerlang"
aku pon meng-iye kn statement ustazah dlm ati.. bukan ape..
llaki neh klao dipuji depan2.. mula la... :p
" sbb llaki neh 9 AKAL nya.. sbb tu dier cerdik"

so..
aku pon mmbesar dgn statement mcm neh.. dan aku akui smue tu
since dri skola men.. smpai la ke U..
mmg rmai mmber llaki aku yg dah provekan bende tu..

tp..

(inche presiden pon bley ilang sluar klao nmpak pmpuan sexy)

sepandai2 lelaki.. dier akan senang2 TER bodoh dgn perempuan yg hnye ader 1 AKAL neh..


setuju atau x.. korg bley tnye diri sndri..
bukan ape.. bende2 macam neh jadi bler si lelaki yg ader 9 AKAL td x dpt mengawal NASFU dier yg 1 tdi..
IMAN mentafsir cntik pd PEGANGAN AGAMA
NAFSU mentafsir cntik pd LUARAN
wallahualam
mmg fitrah manusia mudah tertarik pd ssuatu yang cntik..
tp.. alahhh.. cmon laa.. xkan la trus fall in luv trus kot..
cut the crap la.. no such thing " CINTA PNDANG PERTAMA"
itu cume la SUKA.. ye anak2.. SUKA..
kate CERDIK sgt.. knal2 la dlu.. jgn la trus nk trus CINTA MATI kt pmpuan tu..


lately.. kerap sgt perkataan yg mcm neh aku dgr dri mmber2 llaki aku yg kne tipu ngn ex-gf memasing

" SIA2 AKU SYGKAN DIER SPENUH ATI AKU.. LASt2.. INI YG AKU DPT.. AKU JAGE DIER LBEY DRI AKU JAGE NYAWA AKU.. INI YG DIER BALAS KAT AKU.. JANTAN LAIN GAK DIER KEJA!!.. SIAL PNYE PMPUAN!!!!!"

fuhh.. aku yg pmpuan neh bnanah jugak la tlinge dgr.. nmpak JAHATNYE LAA pmpuan tu..
tp bler aku tgk ex-gf dier..
MASYAALLAH....
bukan la aku nk kate aku neh baik sgt.. proper sgt pemakaian aku..
tp.. skali tgk.. perghhhh.. aku yg pmpuan neh goyang tgk ex dier..
baju x cukup kain blake..
then, wht do u expect? awek ko nk jge pergaulan dier?
cmon brodah!...
satu nasihat aku..
LLAKI BAIK UTK PMPUAN BAIK..
:)


p/s : baiki hubungan dengan pencipta dlu.. insyaALLAH, bukan JODOH je ALLAH permudahkan.. smue urusan pon akan mudah klao ALLAH redha kat kite.. :) insyaALLAH..


Saturday, November 26, 2011

moody+emo


org selalu ckp..
byk sgt2 dugaan bler dah jdi tunangan org..
tp.. aku blom jdi tunang lgi.. aku da super emo kt dier..
smlm bley plak aku ckp kt dier
"bley x tak nak btunang"
=_=

ape kes aku ckp mcm tu?
ntah.. aku pon xtao.. pdhal dier skit pnye caring kat aku
dier skit pnye emo.. tuhan jela yang tao

*
*
*
*

ya tuhan ku.. jgn la kau palingkn hatiku darinya jika dia benar jodoh ku ya ALLAH
T_T

*
*
*
*

p/s : Love.. if u read this.. am so sorry.. i heart u damn much T_T



Tuesday, November 22, 2011

utk KAU yg ada di hatiku



setiap org.. mesti ader time utk dier mnulis kn?
same jugak mcm aku..
biasenye.. aku suke suasane mcm neh la
malam.. cengkerik.. sejuk2 kt kampong..
mmg idea aku utk menulis.. mmg melimpah2.. eheheh
(especially mood jiwang la.. *sile muntah :p*)
tp neh blog aku kn? so.. SKEATI LA WEEII.. ahaha


memandangkn aku agak lame jugak x jmpe inche beliao..
tipu la klao aku kate x rndu dier :(
lgi2.. suasane mcm neh.. ditemani plak lagu ombak rndu kn..
fuuhhh~~~
ingatan aku berputar ligat kt dier.. n aku rse aku ade ssuatu utk dier


bukan la hadiah yg mahal2.. mahupun percutian ke zimbabwe
mcm aku slalu ckp..
aku xde rupe yg cntik..mahupun badan cutting yg mcm model utk buat dier bahagia
aku cuma ada...
CINTA YG MENDALAM UTK DIER :')
dan sajak neh.. khas utk dier..
ikhlas dri aku...

*
*
*
*






*
*
*
*

renungku ke langit
bintang.. bulan.. kelam..
setia bertemankn malam
bayu lembut yg mnyapa bagai faham perasaan ini
hadirnya dia dlm hidup ku
bgai mlm dan siang
yg sntiasa hadir betemankn malam
ingin sekali ku titipkan pd angin
biar angin bisikkan perasaan ini pdmu wahai LELAKI
biar alam cemburu akan kasih ku pdamu
biar awan itu beranjak disebabkn angin rnduku utk mu
kala ombak merubah pantai
tetapi perasaan ini masih membatu setia di kaki hati
setia menyayangi mu wahai LELAKI

:)





p/s : sape2 yg nk muntah tu.. sile la amek baldi cepat.. xske.. xyah bace.. ehehehhe.. n pade sape2 yg pelik ngn aku yg kental neh tbe2 bley mnulis cmneh.. nasihat aku.. PLZ GET USED TO IT.. ahaha.. assalamualaikum





ombak rindu


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung





Hujan bawa air mata ku

Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku




p/s : lagu yang sgt melankolik~.. terus ke hati :')

Saturday, November 5, 2011

jodoh tu depan mate je sbanye :)



video

C.I.N.T.A

perkataan yg agak besar untuk di tafsirkan.. sbb C.I.N.T.A tu x nmpak.. tp kite dapat rse kehadiran C.I.N.T.A tu..
aku selalu dgr dri kawan2 dan aku sndri penah lalui fasa tu..
" aku da kawan dgn rmai org da.. tp sorg pon xlekat.. AKU DA PENAT LA"
ini antara ayat2 org yg da pnt mncari..tp tuhan tu MAHA PENGASIH
tiap mnusia yg lahir tu.. da tsedia pasangan masing2..


org sekeliling slalu ckp
"kalo btol dier jdoh kao.. hujung dunia pon dier pegi.. klao dier jodoh kao.. korg akn btemu balik"
sbb tu lagu mustika yg di dendangkan oleh m.nasir neh amat menarik minat aku.. lirik yg cukup mendalam..

dulu lalu depan mata
tp ku tak hirau
ku x peduli
tp setelah ku tahu
hanya engkau teman
kau x ku lepaskan

' kuman seberang laut bley nmpak.. tp gajah DEPAN mata.. bley buat derk je"
eheheh.. bler aku tbaca proverb neh..msti ader senyum yg terukir kt bibir..
aku ialah antara org yg x pernah jemu mencari cinta.. aku kenal erti cinta seawal usia 18..
dan bermacam2 ragam.. bermacam2 perangai dah aku kenal.. dan ini semua mmbuatkan aku cukup knal mnusia yg bernama LELAKI...

dan selama itu lah aku telah bersama dengan lelaki yg SALAH.. tp aku xpnah mnyesal.. malah aku bersyukur dan dengan ayat neh aku pujuk ati aku
" kite xtau itu yg BETUL klao kite xjumpa yg SALAH dlu "

dri KEDAH, JOHOR, TGANU, PERAK smpaila ke SELANGOR.... penjelajahan cinta aku xpnah berhenti.. stiap kali cinta aku x kesampaian.. aku ckp.. MR.RIGHT aku ader kt luar sne.. tp dier pon sedang bersama pmpuan yg SALAH..xpe.. aku akn sbr tggu kao

smpai la umur aku 24.. ALLAH telah terbitkan rse bosan dgn cinta.. dan aku dah nekad utk jauhkan diri dari C.I.N.T.A..
tp ALLAH tu MAHA KAYA.. ALLAH jmpekan SMULE aku dgn llaki yg pnah aku jmpe dan kenal setahun yg lepas..

setahun yg lepas.. he's nobody to me.. pndng pon x hengen aku.. tp kalo aku tao itu jodoh aku.. mmg aku xlepaskn peluang utk mnyintai dier lbih awal..
dan ALHAMDULLIAH..
dlm mase yg kurang dri 5 bulan dri skang.. INSYAALLAH aku akn bergelar tunangan pd llaki yg mmg xpnah aku trpikir utk abeskan hidop bersama.. LLAKI YG SLALU ADER DEPAN MATA AKU DLU :)

so.. kawan2 ku.. JGN PERNAH PENAT UTK BERCINTA.. :)
ALLAH da rncang ssuatu yg AMAT HEBAT utk kite..
INSYAALLAH..


p/s : same2 kite doa utk kebahagian kite, ibubapa kite, fmily kite, cikgu2 kite dan smue umat islam utk sntiasa bersyukur ye.. :)

Large Rainbow Pointer