Saturday, November 5, 2011

jodoh tu depan mate je sbanye :)




C.I.N.T.A

perkataan yg agak besar untuk di tafsirkan.. sbb C.I.N.T.A tu x nmpak.. tp kite dapat rse kehadiran C.I.N.T.A tu..
aku selalu dgr dri kawan2 dan aku sndri penah lalui fasa tu..
" aku da kawan dgn rmai org da.. tp sorg pon xlekat.. AKU DA PENAT LA"
ini antara ayat2 org yg da pnt mncari..tp tuhan tu MAHA PENGASIH
tiap mnusia yg lahir tu.. da tsedia pasangan masing2..


org sekeliling slalu ckp
"kalo btol dier jdoh kao.. hujung dunia pon dier pegi.. klao dier jodoh kao.. korg akn btemu balik"
sbb tu lagu mustika yg di dendangkan oleh m.nasir neh amat menarik minat aku.. lirik yg cukup mendalam..

dulu lalu depan mata
tp ku tak hirau
ku x peduli
tp setelah ku tahu
hanya engkau teman
kau x ku lepaskan

' kuman seberang laut bley nmpak.. tp gajah DEPAN mata.. bley buat derk je"
eheheh.. bler aku tbaca proverb neh..msti ader senyum yg terukir kt bibir..
aku ialah antara org yg x pernah jemu mencari cinta.. aku kenal erti cinta seawal usia 18..
dan bermacam2 ragam.. bermacam2 perangai dah aku kenal.. dan ini semua mmbuatkan aku cukup knal mnusia yg bernama LELAKI...

dan selama itu lah aku telah bersama dengan lelaki yg SALAH.. tp aku xpnah mnyesal.. malah aku bersyukur dan dengan ayat neh aku pujuk ati aku
" kite xtau itu yg BETUL klao kite xjumpa yg SALAH dlu "

dri KEDAH, JOHOR, TGANU, PERAK smpaila ke SELANGOR.... penjelajahan cinta aku xpnah berhenti.. stiap kali cinta aku x kesampaian.. aku ckp.. MR.RIGHT aku ader kt luar sne.. tp dier pon sedang bersama pmpuan yg SALAH..xpe.. aku akn sbr tggu kao

smpai la umur aku 24.. ALLAH telah terbitkan rse bosan dgn cinta.. dan aku dah nekad utk jauhkan diri dari C.I.N.T.A..
tp ALLAH tu MAHA KAYA.. ALLAH jmpekan SMULE aku dgn llaki yg pnah aku jmpe dan kenal setahun yg lepas..

setahun yg lepas.. he's nobody to me.. pndng pon x hengen aku.. tp kalo aku tao itu jodoh aku.. mmg aku xlepaskn peluang utk mnyintai dier lbih awal..
dan ALHAMDULLIAH..
dlm mase yg kurang dri 5 bulan dri skang.. INSYAALLAH aku akn bergelar tunangan pd llaki yg mmg xpnah aku trpikir utk abeskan hidop bersama.. LLAKI YG SLALU ADER DEPAN MATA AKU DLU :)

so.. kawan2 ku.. JGN PERNAH PENAT UTK BERCINTA.. :)
ALLAH da rncang ssuatu yg AMAT HEBAT utk kite..
INSYAALLAH..


p/s : same2 kite doa utk kebahagian kite, ibubapa kite, fmily kite, cikgu2 kite dan smue umat islam utk sntiasa bersyukur ye.. :)

2 comments:

Large Rainbow Pointer