Thursday, February 9, 2012

Solat Sunat Dhuha



sblm neh pernah la jugak dgr pasal solat sunat dhuha
pd yg kurang jelas ape itu sunat dhuha neh ialah solat SUNAT yg dilakukan antara pukul 0700 - 1300 [means sblm masok waktu zohor]
tp biasenye aku dgr org slalu buat pukul 1000
okeh.. tujuan solat sunat dhuha neh plak utk mohon dri Allah utk murah kn rezki kita
aku x pnah buat sbb b4 neh aku kn bekerja.. tringin nk buat.. tp kekangan waktu tu yg stopkn aku

skang kn aku x keje.. so i got plenty of time.. PLUS.. sgt ssuai utk murahkn rezki aku..
*dgn izinNYA*
so.. aku search la..
then aku jmpe satu blog neh.. sgt memudahkn aku phm.. alhamdulillah.. klao korg nk blaja.. bley pegi kat blog neh ye..


sblm neh aku ingt just mcm solat sunat biase.. 2 rakaat.. alfatihah.. ayat lazim.. salam.. n mohon ALLAH murahkn rezki aku..
tp bler aku teliti doa yg khas utk dibaca slps solat sunat dhuha neh
ALLAHUAKBAR
menitik air mata.. indahnya.. :')

dan
ALHAMDULILLAH
berkat kemodenan yg Allah da bgi kte skang
doa slps solat sunat dhuha telah pon dibuatkn dlm bentuk lagu

ingt x dlu mse kte tadika dlu
ustazah slalu aja kte A B C dlm bentuk lagu kn?
ingt x? mudah x bagi kte nk hapal A B C?
so.. kmpulan neh pon amek inisiatif utk memudahkan saudara sesama islam utk mnghafal doa tu [smoga ALLAH memnjangkn pahala kumpulan UNIC neh.. aminn]

so.. kalo sesape yg ader mase tu.. meh la kte buat ye kwn2.. :)
INSYAALLAH
rezki tu ada.. cuma blom msenye

JGN PERNAH BERHENTI MEMOHON

p/s : sikit pon x rugi klao kte berdoa.. insyaALLAH.. :)


2 comments:

  1. betul tu..jgn pnh lupa DIA..insyaALLAH DIA juga xkan lupa utk pandang kita dan dengar doa dr kita..yg penting ikhlas bila meminta :)

    ReplyDelete

Large Rainbow Pointer