Sunday, July 25, 2010

m.a.r.r.i.a.g.e


perkahwinan.. iye.. perkahwinan adalah suatu kebahagian pd tiap pasangan yg bercinta.. dulu

aku selalu jadikan perkahwinan sbgai subject matter utk buatkan aku tersenyum dan

membahagiakn aku..tp..mase telah mematangkan aku.. sekarang.. tanggapan aku pada

perkahwinan TER-amat berbeza.. kenape? pada aku.. tempoh untuk aku idup dalam dunia

khayalan da tamat.. ini masenye utk aku berpijak di bumi yg nyata.. D.U.I.T.. iye.. duit adalah

satu faktor yang telah berjaya buka kan mata aku utk berhenti berkhayal.. kebanyakkan

pasangan di malaysia neh akan bergaduh sebab duit.. bler bercakap pasal duit.. mmg duit tak

akan pernah cukup.. bak kata mereka2 yang matang dalam usia.. "kalau besar periuk.. besar

la keraknya".. so skang neh.. aku da bekerja dan secara tak langsung, aku mmpunyai

tanggungan dan tanggngjwb aku sndri.. dalam erti kata lain..aku perlu bina kerjaya aku baru

layak utk aku pikirkan hidup berumah tangga.. kesimpulan skang...

*
*
*
*
*
*
DUIT ADALAH IBU SEGALA KEBAHAGIAAN
(bergantung pada cara seseorang itu mentafsir erti kebahagian itu sendiri)




No comments:

Post a Comment

Large Rainbow Pointer